Laden Evenementen

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

BRM 200 Heerlen – Maria Wald

06-07-2019 @ 09:00 - 22:30

Mariawald 200 km met 2464 hm

Deze geheel nieuwe route vanuit het zuiden van het land voert je grotendeels door het schitterende natuurgebied van Nationalpark Eifel en kan beschouwd worden als de laatste ultieme test wat betreft de hoogtemeters voor PBP in augustus.

Na de start vanuit SnowWorld ga je na 15 km al de grens over naar Duitsland om straks na 185 km pas weer terug in Nederland te zijn.

In het begin kan het nog eventjes druk worden door de kleine Duitse plaatsjes zoals HerzogenrathBirkWeisweiler en Langewehe om vervolgens via enkele mooie klimmetjes en enkele afdalingen de Stausee (stuwmeer)  van Untermaubach te bereiken. Aan de andere zijde van de stuwdam in Obermaubach op 54 km en 440 hm om bij Café-Restaurant ‘Strepp am See’ de eerste controlestempel te halen. Hierna het pad  langs de Rur blijven volgen tot in ZERKALL. Bij het bereiken van de hoofdweg in Zerkall nu LINKS AF. Na 1,5 kop de Rotonde LINKS AF ri Nideggen om dan na 150 mtr scherp rechts af te buigen om het pad langs de Rur verder te volgen richting Abenden naar Heimbach. Bij het, voor de eerste keer, binnen rijden in Heimbach  verlaat ja na 750 mtr  het centrum en houd je links aan om via de beklimming van de L219 het het zuidelijkste puntje van deze tocht te bereiken.

Dit gedeelte laat je iedere keer weer de schoonheid van dit gebied zien met verzichten om toch eens voor te stoppen en van te genieten. Met schitterende beklimmingen en afdalingen en goede wegen om nu via HergartenBergbuir en Voissel de volgende stempelpost in Kall te bereiken.

Deze controlepost is bij 89 km en 1040 hm in het info kantoor van de  Regionalverkehr Köln GmbH wat naast het station van Kall ligt. Na 15.00 uur is dit kantoor gesloten en zijn zij verhuist naar stationsgebouw links ernaast.

Na controle gaat de route verder via AnstoisMauel naar Gemund. Vanuit Gemund begint de beklimming naar de naam van deze tocht de Abdij van Mariawald. Het is de moeite waard om hier even te stoppen en in het restaurant te genieten van de alom bekende erwtensoep met worst die hier het gehele jaar door te verkrijgen is en waar deze paters wereldwijd om bekend staan.

Na de spectaculaire afdaling vanuit Mariawald kom je weer in Heimbach. Hier gaan we LINKS AFWederom door het centrum van Heimbach.  Nu na de brug over de Rur  links aanhouden om via de L218 via Hasenfeld te beginnen aan de klim naar Schmidt. Na wederom een spectaculaire afdaling, die eindigt in Zerkal om nu via Brandenberg, GrosshauSchevenhutte ZweifallKornelimunster in Eynatten bij IJssalon Venetie op 167 km en 2151 hm de laatste controle stempel te halen.

Het laatste gedeelte gaat om Aken heen en dan via HausetBildchen, Laurensberg en Horbach weer naar de startlocatie SnowWorld in Landgraaf.

Namens de organisatie, veel succes